piątek, 24 sierpnia 2012

Srebrny Myśliwy - Ginga Nagareboshi Gin

Dawno temu, bo pod koniec lat '80 można było w naszym kraju dostać kasety z filmem "Silver: Srebrny Myśliwy". Mnie osobiście udało się w tamtym czasie dwie kasety, jednak nie była to cała historia. Film animowany, bajka jak niektórzy zwykli zwać, opowiadała o chłopcu i psie, którzy postanawiają pokonać oszalałego, jednookiego niedźwiedzia. Historia mocno wryła się w pamięć i nawet teraz, gdy zasiada się do jej oglądania, wzbudza emocję.


Długi czas później, udało mi się dowiedzieć, jak brzmiał właściwy tytuł tej opowieści. Otóż drodzy Państwo seria zwie się "Ginga Nagareboshi Gin" i jest serialem telewizyjnym. To, z czym mieliśmy kiedyś do czynienia na kasetach, to ocenzurowane i posklejane ze sobą kolejne odcinki serii. Całość ma 21 odcinków i aktualnie dostępne jest tylko na starych kasetach (z lektorem) lub youtube.com (z napisami). Jednak to dociekli zapewne już znaleźli.

Natomiast niewielu wie, że serial powstał na podstawie komiksu autorstwa Pana Yoshihiro Takahashi. W zależności od wydania seria w wersji komiksowej składa się z od 4 (wydanie czwarte) do18 (wydanie pierwsze) tomów. Jednak biorą pod uwagę, że jest to komiks japoński, w wersji czarno-białej, objętość każdego woluminu w wydaniu 18-tomowym będzie się wahać w granicach 200-250 stron formatu trochę A5 lub nawet trochę mniejszego.

Na nieszczęście nikt już nie chce podjąć się u nas wydania serialu ani komiksu. Ponoć za mało odbiorców, a pozycja za stara. Jednak mnie się wydaje, że na dobry serial i dobry komiks zawsze znajdą się chętni. Zwłaszcza, że nieraz widzę zapytania pt. "gdzie to można kupić? pomóżcie!"

22 komentarze:

  1. Fajny ten twój blog, ale mam do ciebie prośbę - zmień polskie tytuły mang Ginga Densetsu Weed i Ginga Densetsu Riki. Japońskie słowo,,Ginga" nie tylko oznacza galaktyka ale również, gdy oddzielnie przetłumaczy się japońskie znaki tworzące to słowo, to w tedy znaczy Srebrny Kieł (Silver Fang). Dlatego proponuję ci takie tytuły: Srebrny Kieł : Legenda Weeda/ Rikiego lub Srebrny Myśliwy : Legenda Weeda / Rikego

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedna ważna uwaga ten pies to nie jakiś tam pies ale srebrno-pręgowana akita - czyli japońskie pies na niedźwiedzie :-)
    Zapraszam: www.akita.pl

    Sama mam kasetę z tym filmem. Jest super ale już nie mam jej na czym odtwarzać ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. mam możliwość przegrać z kasety na płytę

      Usuń
    3. Witam czy była by możliwość zgrania odkupienia...ogladalam te bajkę w dzieciństwie i chciałam ja puścić też swoim synom. Niestety nigdzie nie mogę jej znaleźć. Proszę Cię o kontakt na danutapink1989@gmail.com

      Usuń
    4. Czy byłaby możliwość odkupić te kasetę

      Usuń
    5. Odkupie kasetę plisss

      Usuń
    6. Ma ktoś tę bajkę do odsprzedania na płycie?proszę o kontakt Natalia_864@tlen.pl

      Usuń
  3. Kocham to, nawet próbuję przetłumaczyć sobie tę mangę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wreszcie znalazłam go po tylu latach że aż mam ochotę płakać ze szczęścia a jeże li ktoś znajdzie po polsku to poda link plisssss : donia5566@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam gdzie na YouTube można obejrzeć po polsku lub z polskimi napisami

      Usuń
    2. Witam gdzie można obejrzeć cała bajkę?
      proszę odpisać na maila Natalia_864@tlen.pl

      Usuń
    3. Witam gdzie można obejrzeć cała bajkę?
      proszę odpisać na maila Natalia_864@tlen.pl

      Usuń
  5. Zapraszma na mój kanał yt: wilczyca deszczu. Podjęłam sie próby tłumaczenia tego anime GNG

    OdpowiedzUsuń
  6. Proszę o kontakt szczepaniakn34@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesli ktos ma mozliwosc odplatnie przeslania mi filmow z seria silver (moje dziecinstwo) to prosilbym o info
    Qurakxxx@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Udalo mi sie znalezc cala serie w formacie mkv czysciutka bez zadnych wtopionych napisow. Minusem jest również brak polskich napisow.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kolego podaj linka gdzie można zassać bez tych napisów

      Usuń
  9. kolego podaj linka gdzie można zassać bez tych napisów

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli ktoś miałby możliwość też chętnie bym poprosił link Andrzej.121@o2.pl:)

    OdpowiedzUsuń